Verktyg

Få de guidade meditationerna i 

SÄTT FÄRG PÅ DITT ARBETSLIV - INIFRÅN OCH UT

 
 
 
 

Inspelningarna av VERKTYG 1, 2 och 3 kan användas när helst du behöver pausa och hantera känslor som hindrar dig i vardagen, på jobb eller hemma. 

VÄLTRÄNAD 2024!

Boka din prova på i februari -

3 träningspass för 3 000 :- (plus moms)


Vill du bli bättre på att hantera situationer och/eller personer som triggar dig? 

Har du insett begränsningarna med att undvika känslor? Förstått hur kortsiktig nyttan är med att lägga locket på känslor? Redo att göra något som är mer hållbart?  Då är du redo för Emotional Fitness träning!

Träningen:

  • stärker relationen med dig själv
  • ökar din beslutsamhet och tålamod så du kan ta dig an nya utmaningar
  • ger dig känslomässiga muskler att  hantera saker som tidigare triggade dig med mer tillit och avslappning.

VERKTYG 1

PAUSA med SNÄLLA ÖGON


Ett avbrott i vardagen för återhämtning och insikter. Verktyg 1 tar dig från din vanliga närvaro  till en djupare kontakt med dig själv, ca 15 min in i videon.

Video med mer info

VERKTYG 2

UPPMÄRKSAMMA vad du KÄNNER


Med Verktyg 2 och Känsloskalan - listan med olika nyanser av känslor kan du sätta ord på det som hindrar dig. Första steget för att komma loss. Ca 15 min in.

Video med mer info

VERKTYG 3

MEDITATION för FLÖDE


En guidad meditation för att uppleva  mer färg i arbetslivet, direkt! Se videon för att gå från känslomässigt avstängd till "på G", redo, nyfiken...

Video med mer info (tba)

Träna Emotional Fitness!? Varför då?

Emotional Fitness stärker ditt EQ och ditt självledarskap. Du blir modigare och bättre på att hantera olika sorters risker i din vardag, ekonomiska, social eller känslomässiga risker. 


Med vältränade känslomuskler kan du till exempel uppleva att det: 

  • Blir enklare att uttrycka dina tankar och ideér. Med kombinationen mod,  klarsynthet och ökad medkänsla hanterar du eventuell kritik och tar inte det så personligt utan kan fortsätta ha ett större perspektiv. 
  • Du får bättre känslomässig återhämtningsförmåga. Kan enklare navigera bland känslor. Har du en dålig dag kan du hantera situatioenr innan det leder till dåliga beslut och blir en dålig vecka, månad eller år. 
  • Med starkare, smidigare och mer uthåliga känslomuskler kan du ta dig förbi din inre kritiker. Klarsynthet  balanseras upp av snällare ögon och du blir din egen supporter. Det ger känslomässigt svängrum att vända riktning på tankeflödet och bygger upp förmåga att sätta gränser. 


Du, vi alla, är mänskliga - med fel och brister men också med massor av talanger, erfarenheter och egenskaper att bidra med till de runt oss. 

Träna på att hantera känslor för att kunna sprida de aspekter av just dig som gör livet mer njutbart för alla.


Det börjar med att du tar hand om dig och sprider sig runt dig till alla du träffar och samarbetar med.

MOD är ett centralt begrepp i känsloträning. Begreppet delas upp i två lika viktiga delar COUR-RAGE - ilska genom hjärtat. Att använda energin av ilskan med stark medkänsla gör det självklart att till exempel våga säga ifrån. Vill du kunna använda starka känslor på ett konstruktivt sätt? Det är en förmåga som går att träna upp

Listen to guided practise

Är du som en kanariefågel i bur på jobbet eller hemma? Fåglarna användes i gruvor för att tala om när det var farligt för arbetarna att vara där nere - de slutade sjunga. Är det dags för dig att hitta ditt rätta element och KOMMA LOSS? Om du ännu inte funnit sammanhanget där du får sjunga ut kan du träna dig på att lyssna på korppens signaler innan du tystnar eller till och med dör? 

Känns det otryggt att säga vad du tänker och tycker i möten? Kultur och klimat är inte något du ensam kan skapa. I boken finns ramar för trygga samarbeten inspirerade av PhD Claire Zammits forskning om hur man tillsammans bygger grupper inifrån och ut. De 8 färgerna representerar områden som alla påverkar din prestation, t ex kreativitet, hälsa och relationer, ta hand om den färg som skaver mest eller pockar på din uppmärksamhet på annat sätt. 

Read more about Claire´s research